תפריט נגישות

הבלוג שלנו

איטום גגות בפרויקטים מסחריים

איטום גגות בפרויקטים מסחריים ברחבי ישראל
Expired

איטום גגות בצורה נכונה מונע נזקים עתידיים ומשפר את איכות המבנה בטווח הארוך, גם במבנים מסחריים. איטום גגות בפרויקטים מסחריים חשוב לא פחות מכל פרויקט מגורים שכן כאן עלולה להיווצר פגיעה בהכנסות עתידיות של העסק, בריאות, ופגיעה במערכות אחרות.

איטום גגות בפרויקטים מסחריים חייב לעמוד בתקנים הישראלים לאיטום גגות, ולרוב יורכב משכבת שיפועים, יריעות ביטומניות, בידוד תרמי, וכיסוי כלשהו למערכת. הסדר והחומרים עשויים להשתנות מפרויקט לפרויקט אך חומר איטום יהיה בין השכבות הללו בוודאות שכן בלעדיו הגג יישאר לעולם פרצה לכניסת מים.

השיטות הנפוצות לאיטום גגות מסחריים
1. איטום גגות בשיטה הקונבנציונלית
2. איטום גגות בשיטת ה"גג ההפוך"
3. איטום גגות במערכת פוליאוריאה
4. איטום גגות בחומרים פוליאוריטניים
5. איטום גגות ביריעות PVC
כל שיטת איטום לגגות מחזיקה ביתרונות וחסרונות ביחס למערכות האחרות, בכדי לעזור לכם לקבל החלטה טובה יותר לגבי מערכת האיטום בגג שלכם נפרט בהמשך על כל אחת מהמערכות הללו.

השיטות לאיטום גגות מסחריים בישראל

איטום גגות בשיטה הקונבנציונלית

כאשר ניגשים לאיטום גג בפרויקט מסחר בשיטת האיטום הקונבנציונלית יש להבין כי מדובר בשיטה אשר שמה את הבידוד מתחת לכלל המערכת ושכבת האיטום היא השכבה הסוגרת של המערכת.

כאן לרוב יעשה שימוש בקלקר כחומר בידוד, עליו בטקל לשיפועים, ולאחריו ביצוע מערכת איטום ביטומנית הכוללת פרימר או זפת חם ופריסת יריעות ביטומניות 4 מ"מ בשתי שכבות. שכבת היריעות העליונה תהיה שכבה עם ציפוי אגרגט לבן בכדי להגן עליה מפני פגעי השמש לאורך זמן. נוסף על כך במידת הצורך מיושמות יריעות מחוררות ונשמים מתחת לשכבת היריעות העליונה וזאת בכדי לאפשר אדים ואוויר כלו לצאת עם הזמן ללא חשש לפיצוץ וקריעת האיטום כולו.

איטום גגות בשיטת ה"גג ההפוך"

באיטום גג גם בפרויקט מסחרי שימוש בשיטת גג הפוך תבוצע לרוב במידה ומדובר בגג שמצריך גישה מוגבלת אליו. זאת מפני שלרוב יעשה שימוש בחצץ כשכבת הגמר של הגג ולכן אינו מתאים לפעילות אינטנסיבית למעט התקנת מערכות ותיפול שוטף בהן.

את הגג ההפוך ניתן לאפיין בכך שמערכת האיטום מבוצעת בדר"כ יריעות ביטומניות מבוצעות לפני הנחת שכבת הבידוד. כלומר יבוצע בטקל שיפועים (במידת הצורך), שכבת איטום בשתי יריעות, בידוד, כיסוי בצורת חצץ.

חשוב לציין כי למערכת יש יתרון ברור באיכות הבידוד שכן הגג אינו מתחמם כפי שהיה במידה ושכבת הגמר הייתה יריעות ביטומניות. וכן יש לשים יותר דגש על השארת פתחי הניקוז פתוחים בעזרת אלמנטים ייעודיים אשר ימנעו מהחצץ לזלוג אל מחוץ למערכת.

איטום גג מסחרי במערכת איטום ביטומנית
"כל שיטה לאיטום גגות מסחריים חייבת להתאים לתשתית ולמערכות אשר יותקנו בעתיד"

אלו היתרונות של המערכות ה"קלאסיות":

• מחיר נמוך יחסית
• זמינות חומרים גבוהה
• קלות יחסית ביישום
איטום גג מסחרי במערכת איטום פוליאוריטנית מתקדמת

מערכות מתקדמות לאיטום גגות

איטום גגות במערכת פוליאוריאה

אם עד כה דיברנו על מערכות ותיקות נציג מערכת איטום חדישה לאיטום גגות אשר עושה שימוש במשפחת חומרים ייחודיים העונים לשם חומרי פוליאוריאה. החומרים הללו ידועים בעמידות גבוהה מאד כנגד שחיקה פיזית וכן חלקם בעלי עמידות כנגד קרני השמש הקטלניות להרבה מאד חומרים אחרים.

היתרונות של חומרי הפוליאוריאה הם רבים ומגוונים, אך באיטום גגות ישנם כמה מרכזיים וביניהם עמידות גבוהה כפי שציינו מעלה ויכולת איטום בשכבה דקה מאד יחסית לכל המערכות האחרות ובעיקר מערכות ביטומניות.

במקרים רבים בהם אין מספיק גובה ליישם מערכת איטום ביטומנית מלאה ניתן ליישם את חומרי הפוליאוריאה ולקבל מערכת איכותית מאד, וכן חסכונית במשקל ועובי החומרים.

דבר אחד שחשוב להכיר לפני שרצים לעשות שימוש בחומרי פוליאוריאה הוא שמדובר בחומרים אשר מיושמים ע"י צוות מיומן מאד ובעזרת מכונות ייחודיות לשיטת העבודה עם החומרים הללו. ולכן זהו חומר איטום לגגות בפרויקטים מסחריים או בנייה רוויה ולא לבונה הפרטי ליישום DIY.

איטום גגות בחומרים פוליאוריטניים

המטרה באיטום גגות היא להבטיח כי מים לא יוכלו לחדור את שכבת האיטום, עבודה מהירה ונוחה שלא מעכבת את שאר התהליכים לסיום הפרויקט, וכן עמידות מערכת האיטום לשנים קדימה.

מערכות איטום פוליאוריטניות מאפשרות את כל אלו ועוד, היכולת לבצעה איטום גג במריחה או התזה של חומר קר ללא סיכון העובדים או העוברים והשבים באזור היא יתרון גדול. בנוסף בשל היות חומרי האיטום הפוליאוריטניים לגגות לבנים יורד הסיכוי שלהם להיפגע לאורך זמן מקרני השמש בשל ספיגה נמוכה יותר של קרני הUV הוא נמוך יותר ובכך מגדיל את אורך חיי מערכת האיטום ואיתו את השקט הנפשי של הלקוח.

כיום ישנם מגוון רחב מאד של חומרים פוליאורטניים משולבי סילקונים ופולימרים אשר מעניקים לחומר האיטום תכונות משופרות ואיכות גבוהה בהרבה ממערכות ותיקות אחרות. אך אם זאת חשוב לעקוב אחר שלי הביצוע בהתאם למפרטים של היצרנים, ליישם חומרי פרימר נכונים ולעבוד בסדר הפעולות הנכון בכל שלבי היישום.

המערכות הללו מתאימות גם לאזורים בהם צפויות להתקנה מערכות מיזוג מסחריות ועוד, כל עוד הדברים ידועים מראש ניתן להתאים חומר עם עמידות גבוה יותר לאזורים הצפויים להיות פעילים יותר בשל המערכות הקיימות עליהם.

איטום גגות ביריעות PVC

שיטת איטום אשר נותנת מערכת עמידה מאד לאורך שנים ארוכות מפני פגעי השמש ומזג האוויר אך עם מינוס ברור, המערכת אינה מחוברת לתשתית אלא רק מונחת עליה. לעיתים ניתקל במערכת PVC הכוללת הברגות לגג אך גם כאן במידה וכל המערכת מתוכננת בהתאם לכך.

יריעות PVC נותנות מענה לכל סוגי התשתיות שכן אינן צריכות להדבק אליהן וכן עמידות בפני חירור ושחיקה, הבעיה מתחילה כאשר ישנה נזילה ויש צורך לאתר אותה. במערכת זו המים יכולים לנדוד לכל אזור ונחיל לזהות "בלונים" או אזורים נפוחים על הגג.

אם כן זוהי שיטה טובה העובדת מהר מאד בשלב היישום אך המידה ומתחילות בעיות קשה מאד לעלות עליהן שכן הן עלולות להתפרס ע לאזורים נרחבים בגג.

לסיכום איטום גגות בפרויקטים מסחריים

כשמדובר באיטום גג בפרויקט גדול מסחרי כל קבלן, מתכנן, ויועץ יתנו את חוות דעתם מניסיונם אשר לעיתים שווה יותר מכל הבטחה של חומר כזה או אחר. אך אם זאת חשוב לזכור כי תחום האיטום עושה צעדים גדולים לשיפור ופיתוח שיטות וחומרים טובים יותר לפתרון בעיות ישנות.

חומרי איטום לגגות מתפתחים גם הם רבות וכן השיטות נעשות פשוטות יותר ויותר לצד חומרים יעילים יותר. המטרה היא לייצר מערכת איטום טובה מאד שהצורך באחזקה שלה יהיה קטן ככל שניתן לאורך זמן ארוך ככל שניתן ולכן אנו ממליצים להתייעץ עם הקבלן או היועץ לנושא האיטום עוד בשלבי התכנון לבחירת חומרים ומערכות משלימות מתאימות לצרכים של הפרויקט שלכם.

במידה ויש לכם שאלות נוספות נשמח לעמוד לשירותכם בעמוד הצור קשר של קבוצת א.הלפרן.

בהצלחה

עקבו אחרינו

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו

לקבלת מאמרים וחדשות ישירות למייל
Image
המסגר 14 הוד השרון

ת.ד. 24175 תל אביב
מיקוד 6124101