תפריט נגישות

הבלוג שלנו

איטום מטבחים תעשייתיים

איטום מטבחים תעשייתיים
Expired

אז מה ההבדל בכלל באיטום מטבחים תעשייתיים למערכות איטום אחרות שיש להתייחס אליהם כאזור תכנוני אחר לחלוטין. האתגרים העומדים בפני מערכות איטום במטבחים של בתי מלון, חדרי אוכל, ספקי מזון גדולים, ועסקי ייצור מזון אחרים הם מהגדולים ביותר העומדים בפני שכבות האיטום ושאר התשתיות.

הצורך באיטום חזק ועמיד במטבחים תעשייתיים נובע מכמה סיבות ביניהן כמות המים הצפוייה, תדירות ההרטבה, ושאר חומרים כמו מסירי שומנים וסבונים. כל אלו יחד ולחוד יוצרים עומס גדול מאד על מערכת האיטום באזור המטבחים התעשייתיים ולכן נחשבים אלו כאתגר של ממש להגנה על התשתיות מנזקים עתידיים.

מטבחים תעשייתיים חשופים לכמות עצומה של מים

לרובנו יצא להיות בחדר אוכל גדול של בית מלון, בסיס צבאי, או פנימייה, בהם יוצאות כמויות עצומות של אוכל להרבה מאד אנשים. כולנו מבינים כי בכדי לספק את כל המזון הזה בפרק זמן יחסית צפוף מספר פעמים ביום כל יום דורש המון עבודה, התוצאה הישירה של עבודת מטבח מרובה היא המון לכלוך שיש לנקות בסוף כל יום.

בכדי לאפשר התנהלות תקינה של המטבחים התעשייתיים חשוב לנקות אותם באופן מקצועי ותדיר – משמע יום יומי. לכן מטבח תעשייתי יישטף בצורה יחסית אגרסיבית על בסיס יומי ולכן כמות המים הצפויה לזרום על גבי התשתית היא עצומה. בחלק מהמטבחים הללו יעשה שימוש בצינור מים בכדי לשטוף את הרצפה ולעיתים גם חלק מסוים מהקירות.

תדירות הניקיונות במטבחים תעשייתיים גבוהה מאד

רובנו דואגים לנקות את אזור המטבח לאחר סיום השימוש בו אך שוטפים רצפה רק פעמיים או שלוש בשבוע, זה לא המצב במטבחים תעשייתיים אשר נשטפים כל יום. בכדי לעמוד בשטיפות חוזרות באופן תעשייתי יש צורך במערכות איטום מתאימות אשר יעמדו בתדירות השטיפות כולל התמודדות עם חומרי הניקוי ושאריות המזון.

בכדי למנוע שחיקה מהירה מאד של מערכת האיטום בחדרים רטובים תעשייתיים אשר ביניהם גם מטבחים תעשייתיים חשוב מאד לבצע את המערכת בצורה מקצועית וכן מראש לתכנן אותה שתתאים לדרישה הגבוהה

עמידות מערכות איטום במטבחים תעשייתיים

אז למרות שהבנו את הצורך במערכת איטום עמידה לכמויות מים אדירות ובתדירות גבוהה חשוב לציין כי במטבחים תעשייתיים מערכות האיטום חייבות לעמוד בשמנים, מסירי שומנים, סבונים, אקונומיקה, ועוד המון חומרים מזיקים אחרים למערכות איטום.

לכן חשוב מאד לקחת בחשבון את כל שלושת הגורמים הללו כאשר מתכננים מערכת איטום לחדר רטוב תעשייתי.

איך פותרים את שלושת הבעיות הללו בתכנון מערכת האיטום?

ראשית מתכננים את מערכת האיטום לעמידה בכמות המים ותדירות המים ע"י בחירת חומר חזק מאד ובעל עמידות לשחיקה, דוגמא טובה לחומר שכזה היא פוליאוריאה המיושמת ע"י צוות מקצועי באיכות הגבוהה ביותר.

חשוב לזכור כי כל מערכת שנבחרת חייבת לאטום את הרצפה אך לאטום ברצף מלא גם את קירות המטבחים שכן כפי שציינו סביר להניח שגם הם ישתפו. במידה והרטבת החדר נעשית מעל גובה שכבת האיטום קיים סיכון של חדירת מים לתווך שבין האיטום לתשתית מאזור סיום מערכת האיטום.

שנית, תכנון ניקוז מתאים כחלק אינטגרלי ממערכת האיטום, זאת מפני שכל אלמנט אשר חודר את מערכת האיטום חייב להשתלב בה בצורה חלקה למניעת חדירת מים באזור החדירה. זאת ניתן להשיג ע"י שימוש בפרטי ניקוז ייעודיים למערכות תעשייתיות אשר משתלבים במערכת האיטום, כמו נקזים עם שוליים רחבים מחומרים המתאימים לחומר האיטום.

שלישית, בחירת חומר איטום בעל עמידות לחומצות, בסיסים, וחומרים מזיקים אחרים, יש לוודא כי החומר המיועד לשימוש אכן מחזיק באישורים הנדרשים כיוון שגם בתוך משפחות החומרים קיים שוני. נסביר זאת ע"י דוגמא של משפחת חומרי פוליאוריאה אשר חלקם גמישים יותר, מחוספסים יותר, עמידים לUV, עמידים למי מלח, מי שפכים, שמנים, פיצוצים, ועוד. כלומר גם חומר האיטום הטוב ביותר לגגות כמו יריעות ביטומניות לא בהכרח יתאים לשימוש במטבח תעשייתי.

במידה וניתן להקפיד על תכנון, בחירת חומרים, וביצוע ברמה גבוהה של מערכת האיטום במטבחים תעשייתיים תתאפשר ההגנה האיתנה על תשתיות המבנה בה אנו חפצים מאד.

חברתנו ביצעה ומבצעת מגוון של פרויקטים בכל רחבי ישראל ביניהם פרויקטים רבים בעלי מטבחים תעשייתיים אשר קיבלו את מערכות האיטום המתקדמות ומתאימות ביותר לצרכים הייחודיים הנדרשים.

נשמח לעזור בכל שאלה, צוות א.הלפרן

עקבו אחרינו

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו

לקבלת מאמרים וחדשות ישירות למייל
Image
המסגר 14 הוד השרון

ת.ד. 24175 תל אביב
מיקוד 6124101